Fundația Orange Moldova continuă transformarea digitală a educației în Republica Moldova

31.05.2021

Fundația Orange Moldova continuă transformarea sistemului educațional în Republica Moldova prin intermediul proiectului „Clasa Viitorului”.

În cadrul ediției 2021, alte 11 licee, din 10 regiuni ale țării, au devenit câștigătoare ale proiectului „Clasa Viitorului”. Astfel, fiecare instituție a beneficiat de un set de echipament digital performant, trei laptop-uri, mobilier modern și elemente de decor specifice proiectului, servicii gratuite și consultanță în design. De asemenea, 88 de profesori au urmat cursuri de formare profesională continuă. În total, de beneficiile proiectului se vor bucura 8460 de elevi și 566 de profesori. Acest proiect este organizat cu suportul financiar integral al Fundației Orange Moldova şi implementat de către Centrul de Informații Universitare.

Angela MUŞET, directoare Centrul de Informații Universitare:”Grație cursurilor de formare profesională continuă, elaborate cu suportul financiar al Fundației Orange Moldova, am continuat și în ediția curentă să dezvoltăm abilitățile digitale ale cadrelor didactice pe două module: alfabetizare digitală și utilizarea eficientă a echipamentelor digitale tipice ”Clasa Viitorului”, în procesul de predare- învățare. Astfel, 88 de cadre didactice au dezvoltat competențele digitale de bază și aplicarea acestora în procesul de predare-învățare și au deprins cunoștințe, valorificând la maxim echipamentele digitale, și care au fost împărtășite, ulterior, cu cei peste 8460 de elevi și 566 de profesori. Avem certitudinea că aceste cunoștințe vor aduce plus valoare procesului de studii, transformându-l în unul atractiv, motivant, dar și inovativ.”

Primul curs, cu genericul „Alfabetizare și dezvoltare a competențelor digitale a cadrelor didactice”, a avut loc la începutul lunii februarie. La acesta au participat 44 de profesori de la cele 11 licee câștigătoare. Cel de-al doilea curs, ”Utilizarea eficientă a echipamentelor digitale tipice „Clasa Viitorului” în procesul de predare-învățare”, a antrenat alte 44 de cadre didactice care au acumulat abilități practice de utilizare a echipamentelor digitale specifice ”Clasa Viitorului”, care îi va ajuta, ulterior, să predea disciplinele STEAM - fizica, chimia, biologia, geografia și științele – în scenarii de lecții interdisciplinare.

Petru LANGA, director, Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”, mun. Ungheni: „Anume instrumentele pe care le studiem noi în cadrul acestui proiect, oferă elevilor posibilitatea să utilizeze, inclusiv telefonul mobil și smartphone-ul, adică tehnica de care ei sunt bolnavi, la figurat, și sigur că acest lucru va fi destul de atractiv pentru ei.”
Elena FRUNZA , profesoară de informatică, Liceul Teoretic "Mihai Stratulat", s. Boșcana, r. Criuleni: „Copiii sunt foarte încântați de tot ce ține de nou. Și, respectiv, fiind profesoară de informatică, la sigur, o să-i captivez cu micii roboței, cu ochelarii virtuali, nici nu se discută, la mai multe discipline, nu doar la informatică, dar și la fizică, istorie.”

Cele două cursuri au fost elaborate în colaborare cu experții din cadrul Centrului Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” (CNIDE) și fac parte din portofoliul acestuia. Cursurile pot fi accesate de profesorii din toate școlile din țară.

Inna DONOS, formatoare: „Familia Clasei Viitorului se extinde. Echipamentele digitale vor ajunge la elevi din diferite instituții și astfel, vor face parte din marea familie a elevilor moderni care aplică activități interactive, digitale, inovatoare și interesante.”

După absolvirea cursurilor, fiecare profesor a primit certificat de participare de 3 credite şi va avea posibilitatea să împărtășească aceste cunoștințe cu alți colegi.

Despre proiectul „Clasa Viitorului”

„Clasa Viitorului” este un proiect de educație digitală, care aduce un nou concept în pedagogie, oferind un spațiu de învățare deschis și motivațional, cu abordări interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale ce favorizează procesul de învățare orientat spre elev, iar cadrele didactice beneficiază de formări profesionale în dezvoltarea de competențe digitale și de utilizare a echipamentelor performante în procesul educațional.

Fundația Orange Moldova este unul dintre fondatorii conceptului „Clasa Viitorului” în Republica Moldova. Cu suportul Fundației Orange și a implementatorului acestui proiect, Centrul de Informații Universitare, conceptul „Clasa Viitorului” a fost replicat în 42 de școli din 22 de regiuni ale țării. În total, de noi spații de studii, tehnologii și noi metode de predare beneficiază peste 38.000 de profesori și elevi.

Mai multe detalii despre proiectul „Clasa Viitorului” pot fi accesate pe www.clasaviitorului.md și www.eac.md