Pentru al doilea an consecutiv, compania Orange a devenit partenerul general al Festivalului - Concurs International al Vedetelor de Opera si Balet ”Maria Biesu”. Evenimentul asteptat cu mult drag la Chisinau, a reunit si in acest an artisti consacrati din opt state, cu renume in universul liric si coreografic mondial, care prezinta publicului larg un repertoriu inedit din tezaurul universal.
”Pentru Orange Moldova, care este un partener fidel al Teatrului National de Opera si Balet ”Maria Biesu”, sustinerea si promovarea acestui festival este o onoare si un prilej de a reconfirma ca Orange este un brand atasat de valorile nationale pe care si le propune sa le includa in circuitul cultural international. Acest festival ne inspira sa facem lucruri frumoase si marete, sa pastram valorilor veritabile, ne da aripi sa muncim creativ si sa aducem cat mai multe bucurii celor din jur”, a afirmat Liudmila Climoc, Director General al Orange Moldova.
La cea de-a 21 editie a festivalului, in premiera spectacolele vor fi urmarite de cca 1000 de copii din mai multe institutii de tip internat din tara si din familii devaforizate. Ei au reusit sa admire din tribune prestatiile artistilor gratie Fundatiei Orange, in cadrul proiectului cultural "Opera si baletul – mai mai aproape de copiii defavorizati". Proiectul, care a devenit o traditie frumoasa, este implementat de Societatea Culturala "Vatra" in parteneriat cu Teatrul National de Opera si Balet "Maria Biesu" cu suportul financiar al Fundatiei Orange Moldova.
"Pentru copiii defavorizati opera si baletul reprezinta un teren necunoscut. Ajunsi in sala de spectacol, ei raman uimiti de costumatia actorilor, tonalitatea vocilor, miscarile scenice si subiectul pieselor. Astfel, ei reusesc pentru cateva ore sa se detaseze de lumea in care traiesc zi de zi. Aceste momente frumoase vor ramane in amintirea lor pentru mult timp inainte", a mentionat Vlad Negruzzi, Presedintele Societatii Culturale "Vatra".
"Acest parteneriat este un exemplu pentru companiile private din Republica Moldova. Investitiile Fundatiei Orange in acest proiect sunt de o valoare incontestabila. Vizionarea unui spectacol de opera inseamna posibilitatea de a cunoaste arta de valoare, o provocare pentru multi dintre ei de a-si extinde cunostintele", a spus Valeria Seican, Director al Teatrului National de Opera si Balet „Maria Biesu”.
Proiectul "Opera si baletul – mai accesibile pentru copiii defavorizati" a fost lansat in anul 2010, avand misiunea sa promoveze valorile cultural-artistice autohtone, dar si sa familiarizeze copiii cu acest tip de arta. Gratie parteneriatului stabilit intre Fundatia Orange Moldova, Teatrul National de Opera si Balet "Maria Biesu" si Societatea Culturala "Vatra", cca 13 mii de copii din diferite raioane ale tarii au reusit sa urmareasca pana acum, 15 spectacole de opera.